Om Kerteminde Kino

I 1995 købte Kerteminde Kommune byens biograf og stillede den til rådighed for Foreningen Kerteminde Kino, der har drevet den som almindelig biograf lige siden.

Som regel vises film alle ugens dage undtagen mandag, såvel børne- som ungdomsfilm og film for voksne.
Vi viser mange af de nye film på premieredagen og forsøger at få et alsidigt repertoire med såvel underholdende som mere seriøse film. Ved passende lejligheder suppleres filmene med lettere servering, foredrag, musik og lignende.

Endvidere arrangeres andre kulturarrangementer.



Bliv medlem af Foreningen Kerteminde Kino

Kerteminde Kino drives som en forening med medlemmer. Som medlem er du med til at støtte Kerteminde Kino og med til at bevare en af de små biografer på Fyn.

Medlemskontingent er p.t. 100 kr. pr år.

Du kan melde dig ind i Foreningen Kerteminde Kino ved at sende en mail med navn og adresse til kertemindekino@gmail.com eller sende et par ord, så sender vi et girokort til dig. Endelig er du også velkommen til at henvende dig i biografen i åbningstiden.



Bliv aktivt medlem i Kerteminde Kino

Den daglige drift af Kerteminde Kino sker ved hjælp af ca. 130 aktive medlemmer, der alle arbejder gratis.

Kerteminde Kino ledes af en bestyrelse med forperson, næstforperson, kasserer og sekretær.

Endvidere udpeger hver arbejdsgruppe et medlem til bestyrelsen.

Kinovagtholdene sælger billetter og slik, passer cafeen og starter filmen. Under forestillingerne udføres forskellige opgaver.

På generalforsamlingen nedsættes der et antal grupper med forskellige opgaver:

Repertoiregruppes opgaver er bl.a. at vælge og booke film.

PR gruppen er ansvarlig for annoncering og kontakt til pressen.

Cafe- og Kulturgruppen står for indkøb, særlige arrangementer m.m.

Bygningsgruppen står for vedligeholdelse og forbedringer af biografen.

Teknik og Klargøringsgruppen står for al teknik og gør filmene klar til visning.

Man kan melde sig som interesseret og vil blive kontaktet af én fra arbejdsgrupperne.


Film, og fællesskab


Kerteminde Kino drives af aktive og ansvarlige medlemmer. Vi er et muntert fællesskab med mange forskellige mennesker med kærlighed til film.

En gang om året er der en fest for de aktive medlemme. Du får en fribillet, hver gang du vil se en film i Kerteminde Kino (med få undtagelser).